lunes, 3 de marzo de 2008

La Fundació de Castelló

La història de la ciutat de Castelló va començar en la serra del Desert, al cim d’ una muntanya on ara es troba l’ermita de la Magdalena. En aquest lloc es trobava el castell àrab del Fadrell, que va ser conquerit per el rei Jaume I a l’any 1233.

A causa de les dures condicions de vida en aquella zona, el 8 de desembre del 1251 el rei va donar permís a la població perque pogueren baixar a la plana, a la alqueria de Benirabe, just on es troba la ciutat hui en dia.

Durant l’Edat mitjana es van construir foses, muralles i torres defensives per protegir el poble, però en els segles XVII y XVIII la ciutat va participar en revoltes de la guerra de Successió que van tombar muralles i la ciutat va començar una lenta expansió a causa de les guerres d’Independència i Carlistes.

A l’any 1833 ja es van establir els definitius límits provincials.

Publicat peR-->VictoR

No hay comentarios: