L'història del perquè el 8 de Març es celebra el dia de la dona comença amb dos fets, els dos ocorreguts en Nova York.
El primer va ser quan se'n van anar ujn gran nombre de treballadores d'una fàbrica tèxtil l'any 1857. Milers de dones marxaren als barris adinerats de Nova York en protesta de les seues miserables condicions.
El segon va ocòrrer al 1908. Aqest any 40.000 costureres industrials de grans factoríes van declarar una vaga demanant el dret d'unirse als sindicats, millors sous, una jornada de treball més curta, entrenament vocacional... Mentre la vaga, 129 treballadores van morir cremades en un incendi de una fàbrica tèxtil de Washington. Els propietaris de la fàbrica havíen tancat les treballadores per a forçar-les a quedar-se en el treball i no unirse a la vaga.
Supostament aquest dos fets van ocòrrer prop del 8 de Març.
Publicat per--> Mikel Palau & Víctor Pascual
jueves, 13 de marzo de 2008
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario