
Halloween es una festa de la cultura anglosajona que es celebra en la nit del dia 31 d'Octubre. Els seus origens es remonten a els celtes, fa mes de 2.500 anys, quan el any celta acavava al final de l'estiu, el dia 31 d'Octubre en el nostre calendari. El ganat era portat de els prats a els estables de invern. Eixe últim dia, es suponia que els espirits podíen eixir dels cementeris i apoderarse dels cosos dels vius per resucitar, demanarlos aliments i maleirles. Els feien victimes de conjurs si no accedíen a les seues peticions: me dones algo o te faig una travesura, que es la traducció de "Trick or Treat". Per a evitarlo, els poblats celtes enbrutaven les cases i les decoraen amb hosos, calaveres i demes coses desagradables, de forma que els morts pasaren de llarg asustats. De ahi be la tradiciò de decorar amb motius siniestres les cases en la actual vispera de tots els sants i tambe els disfraços. Es aixi pues una festa asociada a la vinguda dels deus paganos a la vida asociada a la vida. L'esglesia de Roma va dexidir convertir la festivitat al catolicisme. Es va posar el 1 de novembre com el Dia de Tots els Sants, que en Inglaterra es va denominar "All Hallows' Day", i la nit anterior "All Hallows' Eve" que posteriorment derivar en "Halloween".
En la actualitat els xiquets es disfraçen per a la ocasio i es pasegen per els carrers demanan dulços de porta en porta. Despres de tocar a la porta els xiquets pronunciaven la frase ""Truc o Tracte"" . Si els adults el donaven caramels,dines o cualquier altre tipus de recompensa, se interprete que han acceptat el tracte caramelos. Si per el contrari es negen, els xics els gastaran una xicoteta borma. Halloween es una festa basada en la por, la mort, els morts vivents, la magia negra i els monstres mistics. Els "personatjes" que es solen asociar a Halloween inclsen a els fantasmes, les bruixes, els gats negres, els trasgos, els zombis i els demonis, aixi com certes figures literaries com Dracula i el montre de Franquestein. Els colors tradicionals de Halloween son el negre de la nit i el taronja de les primeres llums del dia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario