jueves, 25 de octubre de 2007

La Magdalena




El origen de les festes de la Magdalena és el manament del rei Jaume I per que el poble es traslladara des de la colina de la Magdalena fins la llanura litoral en 1251.
Amb la Cabalgata del Pregó, un desfile de caràcter mitològic, històric i popular, s' inicien els festejos i un dels actes més emotius i més antics que és la Romeria a la ermita de la Magdalena, que es celebra el tercer diumenge de Quaresma, i a la que acudeixen gran nombre de castellonencs, portant la alta canya rematada amb una cinta de seda verda, per el que es denomina la romeria de les Canyes.
Les gaiates, un esclat de llum sense foc ni fum, omplin de llum la nit de Castelló.
Per la vesprada, tras la Tornà de la Romeria, es celebra el desfile de les Gaiates, carrosses iluminadas que recorden los faroles utilitzades per els primitius castellonencs quan descendiren de la muntanya per a establirse en la Plana. És un dels moments més espectaculars, quan les Gaiates de les 19 comissions festeres més la del Ajuntament formen una serp de llum que il·lumina la nit de Castelló de la Plana. El dilluns en el Passeig Ribalta té lloc la Encesa de totes les Gaiates, una a una, en presència de la Reina, integrant-se en un espectàcul de llum que inunda aquest espai.
També com acte destacat per la seua emotivitat, antiguetat y vistositat, es celebra, el segon dissabte de les festes de la Magdalena, la Ofrena de Flors a la Mare de Déu del Lledó, la patrona de la ciutat.

No hay comentarios: