Avui escriurem sobre les gaiates.
Les gaiates son un símbol històric per a Castelló, estàn desde el número 1 fins al número 19. Cada una pertanyeix a un barri de Castelló. Les gaiates les fabriquen gent de la seva comissió, en unes naus que s'anomenen mataderos,(es diu així perque abans allí mataven als cerdos).
Cada dissabte des de Setembre es fan presentacions a la pergola per a presentar a la comissió de cada una de les gaiates.Normalment acaben fins al tercer cap de setmana abans de Magdalena, els dos últims dissabtes son els homenatjes a les dames i la Galania de la Reina.
Durant la setamana de Magdalena les gaiates apareixen en: el pregó, el desfile de gaiates, el cos multicolor, el pregó infantil, la encesa de gaiates, el concurs, la ofrenda i per supost en el desfile final de Magdalena vítol es el més divertit. També cada una està situada per el seu barri on fan activitats i per les nits discòmobil o festes de disfraços.
Un mite tambe de la Magadelan són les mascletaes on també partixipen les gaiates acompanyant a les regines de la Magdalena.
Publicat per Mikel i corregit per Victor
jueves, 17 de enero de 2008
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario